...mer' úgy van a fizika

Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe and Everything.

tagek

balaton (5) beteg (1) cigi (2) cz (50) dromedár (5) eger (7) faszaság (32) film (13) futurama (6) gasztró (1) heroes (1) hiphop (6) house (2) kaja (5) könyv (10) lori (5) munka (13) nyár (7) reggel (2) robot (10) sakk (3) series (6) szarság (11) zene (6) bárányfelhő

Feedek

A Real Man's Sandwich

2008.11.23. 15:30 :: zsiroslekvar

Nem hittem volna, hogy egy szendvics elkészítésében is lehet még újat tanulni. Most mégis sikerült. Köszönet az interweb legmocskosabb bugyrának, az internet igazi arcának. Köszönet neked /b/.

Sandwich Mikor megláttam a képet elsőre beleszerettem. Éreztem, hogy ezt ki kell próbálnom. Meg kellett csinálnom.

Clickre megtekinthető a teljes, eredeti kép

Általában nem követem a recepteket lépésről lépésre, inkább ötletként használom. Igazítom az ízlésemhez, és az otthon lévő/könnyen beszerezhető hozzávalókhoz.

Most is így volt, bár inkább csak kiegészítettem az alap szendvicset, "bővítettem" rajta. Valahogy így:

Hozzávalók: 2 szelet kenyér (nem volt forma kenyér a retek CBA-ban, tökéletes volt a sima is), 4 szelet bacon, 2 tojás, kb. 5 dkg trappista sajt (az ömlesztett szendvicssajtok szerintem szarok nem túl jók), 4 szelet sonka, oliva olaj, margarin.

Elkészítés: kevés oliva olajat tettem a serpenyőbe, és körbepakoltam a bacont. A két kenyér közepét kb. 6-7 cm-es körben kiszedtem, majd mindkét kenyér egyik oldalát megkentem vékonyan margarinnal. Az egyik kenyeret a serpenyőbe tettem a margarinos oldalával felfelé, úgy, hogy a szélei alatt bacon legyen. Ezután szeleteltem sajtot, és meggyújtottam a gázt (csak kevés szőr égett le az ujjaimról, így nem lett túl büdös). A kenyérben lévő lyukba beleütöttem az egyik tojást, és a serpenyőt lefedtem. Amíg sült a cucc, a kenyér közepét betoltam sajttal és egy szelet sonkával. Mikor a tojás már kezdett megsülni, letekertem a gázt, és ráterítettem 2 szelet sonkát a kenyérre, majd egy réteget a home-made szeletelt sajtból. Só, bors (frissen őrölve), és még 2 szelet sonka. Rá a második kenyér (margarinos oldallal lefelé), majd a lyukba a második tojás. Fedő vissza, gáz fel.

Amíg sült, próbáltam kitalálni, hogy is fogom majd mindezt megfordítani... Végülis egy lyukacsos krumplikiszedő és egy lapos fakanál (amit fa-spatulának is hívnak, vagy a brit angolban fish slice-nak) simán ment. Ezután még 1-2 perc és voilà, lőn a legfaszább szendvics, amit valaha csináltam.

A képen látható módszerrel ellentétben én nem feszegettem szét és pakoltam a szendvicsbe a sült bacon-t, hanem hagytam megfordítás után a tetején (ezért tettem bele közben a sonkát). Illetve e tojást is csak annyira sütöttem meg, hogy kicsit folyjon a sárgája. Mert úgy szeretem.

Összesen kb. 25-30 perc kellett az elkészítéshez. Már sajnálom, hogy nem készítettem róla képet. Szerintem az enyém jobban nézett ki ;) Bár van egy olyan érzésem, hogy nem ez volt az utolsó ilyen szendvicsem... Kellemes nyálcsorgatást, kisérletezgetést.

I've experiments to run.
There is research to be done.
On the people who are still alive.

Szólj hozzá!

Címkék: kaja gasztró cz faszaság

A bejegyzés trackback címe:

https://dromedar.blog.hu/api/trackback/id/tr51784222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása